ricinolja?

Vet inte hur många år jag har försökt spara ut mitt hår långt men alltid lyckas plattångsjäveln ivägen, och massa annat, allt verkar ju slita på håret. Men klippte det en bra bit själv för två månader sen och sen dess har det faktiskt växt och är fortfarande väldigt fint och friskt. Plattar eller lockar det nästan aldrig längre, fönar aldrig och tvättar håret 3-2 gånger i veckan. Ska försöka fortsätta så, så kanske jag får en bit längre till sommaren, så fint ju! 

Men nu till saken! För ett år sedan använde jag ricinolja rätt ofta för att få håret att växa och ja, det funkade! Ingen magiprodukt men det växte iallafall bra. Men eftersom jag inte kunde sluta slita på mitt hår så gick det ju av ändå, hur mycket det än växte. Men nu när jag har friskt hår så funderar jag på att börja igen. Någon av er som använder de? Funkar det för er? 


Kommentarer
Postat av: Sara Hesslin

Hej! jag använder inte ricinolja, men mitt hår växer som ogräs känns det som, & jag tror det beror på att jag ofta sitter och masserar/kliar min hårbotten vilket kan öka hårväxt. kram

2013-01-17 @ 20:15:34
URL: http://www.nattstad.se/sarahesslin
Postat av: Jenny

använde det för ett halvår sedan och det funkade i början sedan började jag tappa hår och mitt hår blev jätte tunt och slitet, vet inte om det är så för alla, kram

2013-01-17 @ 20:27:25
Postat av: Anonym

ska du byta bloggportal som andrea?

2013-01-17 @ 20:43:38
Postat av: tinde

jag använde det för några månader sedan men kom fram till att det inte funkade alls.. var bara jätte äckligt att massera in, slet håret nästan mer när jag var tvungen att shamponera håret 3 ggr varje tvätt istället för att håret skulle må bra.. plus att det luktade rent ut sagt förjävligt!

Kämpar dock just nu med balsam metoden och den rekommenderar jag starkt, känns så himla friskt, plus att du masserar hårbotten lika mke som om du skulle använda ricinolja :D lycka till!

2013-01-17 @ 20:49:55
Postat av: Evelina Eklund

Ricinolja är tyvärr en myt, så att det växte mer är nog bara en inbillning tyvärr!

2013-01-17 @ 20:55:14
URL: http://evelinakickoellinor.blogg.se
Postat av: Erica Ingerstad

Jag tog ricinolja på mina ögonfransar under en natt för några veckor sen, under dagen efter ramlade det av kanske 7st ögonfransar från varje öga haha... Men om du använt förut så borde det va lungt! :)

2013-01-17 @ 20:56:50
URL: http://ericai.blogg.se/
Postat av: sana r

jag tycker att ricinolja funkar jätte bra, mitt hår växte aldrig men när jag började med det växte det en decimeter. min kompis var utomlands i två växor o använde de varje dag, när hon kom tillbaks var hennes hår mkt längre!

2013-01-17 @ 21:04:25
Postat av: Vendela

Massage hjälper något enormt

2013-01-17 @ 21:09:16
URL: http://Vendelan.blogg.se
Postat av: Emelie

Från min frisör så var kommentaren om ricinolja att det var dödens för håret så använd det ej!!! Massera istället hårbotten 2 minuter när du shampoonerar:) och använd produkter från frisören!

2013-01-17 @ 22:05:45
URL: http://erantatalo.blogg.se
Postat av: Anonym

Oljan gör det bara lättare för dig att massera.. Är inte oljan i sig som har en massa hokuspokus ingredienser som många tror, bland annat Wikipedia. Det som händer när du masserar din hårbotten är att du stimulerar den, ditt blod börjar cirkulera som när du ryktar en häst. Och det är det som gör att ditt hår växer. Så sitter du och masserar din hårbotten några minuter i veckan ger de samma verkan som med recinolja.

2013-01-18 @ 00:15:06
Postat av: Hanna Eriksson

När jag testade ricinolja så funkade men mitt hår fick sån dålig kvalite så jag var tvungen att klippa bort det som hade förstörts. Massera in shampoot extra mycket istället, då stimulerar du hårrötterna och ditt hår växer liiite snabbare! :)

2013-01-18 @ 01:11:02
URL: http://hannaeriksson.com
Postat av: Lisa

Hej, använde det i somras och det fungerade verkligen! Växte drygt en dm! Det enda dryga är att man måste massera i typ en kvart och använda den var annan eller tredje dag. Sov även med oljan i håret under natten vilket fungerade bra, dock lite kladdigt. Men om du sköter om håret bra och för övrigt är snäll mot det och inte använder värmeverktyg så ofta, kommer det funka bra och inte bli så slitet:) För att vara säker på att det fungerar kan du ju ta före och efter bilder, eller mäta mot en tröja eller något liknande! Kram

2013-01-18 @ 10:03:52
Postat av: null

Vet du om det kan vara så att vissa typ inte KAN få långt hår? Ska man ha tofs eller inte? Mitt vill aldrig växa, utan bryts bara av när det kommer ner mot ryggen... :-(

2013-01-18 @ 16:46:03
Postat av: Anonym

Har man tunnt hår så går det av efter ett tag. Så det är otroligt svårt att ha det långt (som på bilderna)om man har ett tunnare hår. Och det kommer inte se sådär tjockt ut heller, så frågan är om det kanske blir snyggare om du har den längd du har nu? :) desto kortare. Desto tjockare ser det ut att vara!

2013-01-20 @ 09:40:59
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Jag använde det drygt 3 månader & mitt hår blev så mycket tjockare! Längden blev jag lite besviken på, men jag fick ändå flera kommentarer om att jag fått långt hår osv (kan ha berott på att jag inte hade klippt mig på flera månader dock haha). Slutade efter de 3 månaderna eftersom jag inte tyckte det var värt det. Det var jobbigt att hålla på med, kladdigt och dessutom så kan man lättare tappa hår, få svamp i hårbotten osv. Inte värt det tycker jag! Massera istället hårbotten, använd bra hårprodukter och ät rätt så kommer säkert ditt hår växa :)

2013-01-20 @ 12:43:42
URL: http://mmiaas.blogg.se
Postat av: Stephanie Ampel

ricinolja funkar men det är sjukt jobbigt att hålla på med.. håret blir jättefettigt av oljan och det slutar med att man använder för mycket schampo så håret blir torrt istället .. :/

2013-01-20 @ 15:34:08
URL: http://frokenampel.se
Postat av: Anonym

Använd Marockan oil istället. den finns och köpa på alla frisörsalonger. det gör så att håret växer snabbt och tjock. funkat på alla mina vänner som använder det

2013-01-21 @ 14:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0