Från brunett till blond

Många av er som frågar hur jag gick från att vara brunett till blondin som jag är nu, så tänkte svara på det! Det var efter sommaren 2011 som jag bestämde mig för att slinga håret lite. Mitt hår hade blivit lite solblekt under sommaren så det var väl ljusbrunt ungefär, som på första bilden. Slingade hemma med sån där mössa, och det blev faktiskt riktigt bra. Sen dess har jag bara fortsatt med samma färg regelbundet när jag känt att det behövts. Så håret har ju blivit ljusare och ljusare för varje gång jag slingat det. Sen blev det ju superljust när jag var utomlands mycket i sommar, och nu har det blivit lite mörkare igen som det blir på vintern. 

Tänkte låta håret vara lite nu och sedan slinga håret hos en frisör i april kanske, så jag blir ljushårig i hela håret. Lite svårt att få med underhåret när man gör hemma. Sen ska jag bara låta det blekas i solen under sommaren!
 
 
Färgen jag använder heter Schwarzkopf super slingor M1. 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Tove! Jättefin blogg, älskar den! Jag har lite frågor om Rhodos som jag hoppas du kan svara på. Jag och en kompis funderar på att åka dit i sommar men vet inte riktigt vart och vilket hotel pch sånt. Var var det du var någonstans? Och har du tips på bra hotel med pool och nära till stranden men även nära till centrum eller ja typ festdelen ? Jätte tacksam för svar kram!

2013-01-25 @ 17:35:18
Postat av: Astrid

Älskar din blogg! Du är så himla fin! Kram!

2013-01-25 @ 18:28:15
URL: http://astridelin.devote.se
Postat av: Anonym

Färgat hår blir inte mörkare xD

2013-01-25 @ 23:03:05
Postat av: Något som kan hjälpa

Hej fina du!
Nu är det såhär att jag precis startat en helt ny blogg, har varit bloggare i ungefär 3 år och har haft så mycket bakom mig, lade ner bloggen och nu bestämde jag mig för att jag ska köra igång igen. För er som känner att ni inte har stöd eller någon som hjälper er på traven när allting är nere. Då är det bara att komma in på min blogg och lära och läsa mina åsiker, kanske ni får en bättre syn på saker.

Ni får gärna komma med fråger, anonym eller inte. Svarar vilket fall som helst. Sedan skulle det vara enormt snällt om du kunde länka min blogg i ett inlägg eller något liknande. Skulle värma jätte mycket. Kanske kan hjälpa dig i svåra situationer dessutom. Om inte så titta gärna förbi iallafall.

Puss & Kram. Ha en bra dag!

/ Beforetears.

2013-01-26 @ 20:16:38
URL: http://beforetears.blogg.se
Postat av: Sofie

Jättesnyggt, funderar på att göra slingor jag med men sliter det mycket på håret? svara på min blogg kram

2013-01-27 @ 08:22:52
Postat av: Sophia

Trodde verkligen att du va naturligt blond haha :O

2013-01-27 @ 13:18:01
URL: http://sophiagranfors.blogg.se
Postat av: Sofia

Var inte håret på första bilden färgat brunt? för visst hade du färgat det mörkare en gång?

2013-01-28 @ 17:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0