ögonskugga



Någon som undrade hur jag sminkar mig när jag använder ögonskuggor. Anväder det aldrig till vardags utan det brukar mer bli till helger, fest osv. 

Börjar med att ta en ljusbeige/skimmrig färg över hela ögonlocket men framförallt längst in (glömmer vad allt heter). Sen tar jag en mörkbrun ögonskugga längst ut på ögonlocket och uppåt. Tar rätt mycket vid ögongloben och under det där "benet" eller va tusean man ska kalla det haha. Sen använder jag en lite större pensel (sån jag köpte härom dagen) för att jämna/ ut färgaren med varandra och sudda ut kanterna så det ser mer naturligt ut. Efter det tar jag sen en brun kajalpenna under nedre ögonfransraden och till sist mascara. Svårare än så är det inte! Räkna med att det inte blir perfekt första gången/gångerna, men man lär sig efter ett tag och då är det superenkelt! Hoppas min usla förklaring duger haha. Puss!



Kommentarer
Postat av: emma

Kan du inte visa hur du sminkar dig till vardags också? alltså allt smink liksom? :) puss

2011-09-04 @ 20:18:06
Postat av: my elfstrand

Helt sjukt snyggt ! Tack för tipset :)

2011-09-05 @ 16:14:37
URL: http://elfstrands.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0