Louis Vulgorette

En kille i min klass berättade för mig om detta, och jag fastnade hela samhällslektionen att läsa om detta. Vet inte hur många av er som läser Hanna Widerstedts blogg, men jag är nästan säker på att ni alla iallafall vet vem det är. En otroligt provocerande bloggare som tagit upp flera känsliga ämnen och satte hela Sverige i en chock förra vintern. Flera har nog funderat på om det bara var en roll hon spelade för att få uppmärksamhet, vilket hon verkligen fick, men jag tror ingen var helt övertygad. Igårkväll publicerade Hanna ett inlägg om att hon skulle ta livet av sig. Vilket hon gjorde, till en viss del, om man kan säga så. Hon tog livet av rollen hon spelat dom senaste 10 månaderna, berättat att det var ett konstprojekt. Ett projekt för att se vad som krävs för att få oss att reagera, hur vi reagerar när hon tar upp känsliga ämnen som invandring, sex osv och för att få oss att vakna upp. Och att helt enkelt vara helt tvärt emot vad hon egentligen är. Jag tyckte att det var otroligt intressant att läsa om och blir nästan lite faschinerad. Egentligen är hon helt annan än vad hon visat, och jag tror att hon är otroligt smart och kreativ.  Den Hanna Widerstedt vi sett och lärt känna är en roll hon kallat Louis Vulgorette, som nu inte längre finns längre. Hon skriver själv att det är dags att ta bort de rosa nagellacket, färga håret tillbaka och försvinna från Sverige ett tag. Ni kan läsa henne själv berätta om allting här och här. Riktigt läsvärt! Men eftersom Hanna redan ljugit om en hel del.. Så är det ju lite svårt att tro på detta också, men vill verkligen det. Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

tro inte på det där

2012-10-08 @ 18:03:32
Postat av: Anonym

Snacka om att hon inte hade något liv och förmodligen lider av en psykisk sjukdom. Om detta stämmer dvs

2012-10-08 @ 19:48:35
Postat av: emma

asså du kommer inte ha några vänner kvar för du är med din rasmus rasmus rasmus , precis som andreA hon har inga tjej kompisar.... bli inte så tove!!!

2012-10-08 @ 20:46:54
Postat av: Johanna

Hej! Jag tror säkert att många inte tror på henne.Men på något sätt tror jag på det hon säger.Hon ville ju få reda på hur folk reagerade på hur hon betedde sig,jag har varit så nyfiken ibland.När man verkligen vill få reda på något så går man till max. Jag tycker endå det är rätt coolt att hon skapat en roll/karaktär (om det nu är sant). Vet att man kanske inte ska tro på det här men det känns rätt så trovärdigt iallafall, men det är vad jag tycker och tror...

2012-10-08 @ 21:46:20
URL: http://johannawestmaan.blogg.se
Postat av: IDA

det måste krävas mycket för att kunna förstöra sig själv på det viset hon gjort...hon måste ha någon sjukdom tror jag iaf, men man vet ju inte! Tack för en bra blogg, mer outfits och vardagsbilder OCH sminkinlägg vore askul:D

2012-10-08 @ 22:20:42
URL: http://mysquare.blogg.se
Postat av: Nathalie

Sjukt intressant hur en människa kan provocera ett helt land i princip

Postat av: Anna

Emma: LÅT HENNE VARA!!! Hon är kär, om det inte passar dig kan du sluta läsa och skriva sånt där. Onödigt och omoget

2012-10-09 @ 20:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0