skriver av mig lite


På senaste tiden har jag verkligen fått bättre självförtroende och jag kan knappt beskriva hur skönt det är. Bra självförtroende är enligt mig något av det viktigaste och även sexigaste man kan ha. Det känns så bra att vara trygg i sig själv, och att lyckas skita i vad andra tycker och tänker om en. Alla, alla, alla borde vara nöjda med sig själva och trivas med sitt utseende och inre. Självklart kommer skönhet innefrån, men jag tror också på att känner man sig snygg så är man snygg, det syns liksom igenom. Menar inte på något divigt sätt, men är man nöjd med sig själv och har fötterna på jorden så syns det verkligen. Ett leende på det och du är typ snyggast i världen. Men ett bra självförtroende växer inte dit över natten, man får ta små steg i taget. 1. Sluta jämföra dig med folk (viktigt!!), du är unik och det finns ingen som dig, var stolt över dig själv. 2. Sluta fokusera på sakerna du ogillar med ditt utseende, vänd på det och framhäv det istället för att försöka dölja det. 3. Sluta följ dom där skitsnygga tjejerna på Instagram som du får ångest av att titta på. 4. Sluta tänk på vad andra kanske tycker och tänker om dig! Låt inte andra ändra på den du är. Umgås bara med folk som upskattar dig och som du mår bra med. 

Var snäll mot dig själv!! Jämför dig inte med andra och låt inte den där killen trycka ner dig och göra dig ledsen. Stå på dig, säg ifrån, radera hans nummer, era konversationer, ta bort han från facebook och sluta tänk så mycket. Gör dig själv en tjänst. Var lite egoistisk ibland och gör det som känns bäst för dig, och inte vad alla andra vill och tycker. Vill bara skriva yolo här nu haha. Men du lever bara en gång, livet är alldeles för kort och värdefullt för att kastas bort på komplex, dåliga killar, fel vänner osv. Gör det du vill, det som gör dig glad och skit i vad andra tycker. Var snälla mot er själva och andra!! ♥


Kommentarer
Postat av: Rebecca

bra skrivet tove! du har en sjukt fin och bra blogg

2012-07-02 @ 01:57:05
Postat av: Jacqueline

Åh vad bra skrivet! Älskar att du som ändå har en ganska så "stor" och "populär" blogg ändå tar tid på dig att skriva sånt här och verkligen når ut till läsarna! Kram på dig sötis

2012-07-02 @ 03:37:09
URL: http://jjwl.blogg.se
Postat av: Julia

Gud vad bra skrivet, jag kämpar otroligt mycket med mitt självförtroende just nu och den här texten kändes som en bit hjälp på vägen. :) Kanske låter lite creepy men ska spara den här texten i mobilen så jag blir påmind varje dag :) Tack!

2012-07-02 @ 03:48:54
Postat av: Anonym

Ohh va bra skrivet! Ska verkligen följa dom där råden!

2012-07-02 @ 11:09:09
Postat av: sanna

Bra skrivet!

2012-07-02 @ 11:25:53
URL: http://nattstad.se/sannaaaaolsson
Postat av: Anonym

Du är grym! Tack för ett riktigt bra och peppande inlägg. Mer sånna i fortsättningen tycker jag ;) p

2012-07-02 @ 11:53:13
Postat av: frida

Grymt tove!!

2012-07-02 @ 13:49:12
Postat av: fardus

Sjukt bra skrivet! Har också fått otroligt bra självförtroende sedans förra sommaren och det är en sån bra känsla!

2012-07-02 @ 14:20:12
URL: http://lemonaade.blogg.se
Postat av: miranda

Bra skrivet!

2012-07-02 @ 19:07:45
Postat av: sofie

så sjukt bra inlägg! :) hahahah men jag skrattade när du skev "sluta följa de snygga tjejerna på instagram som du får ångest av att titta på" du är en av de tjejerna för mig, men jag är glad att jag började följa dig för det var så jag hittade din blogg :D

2012-07-02 @ 20:10:02
URL: http://soufies.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack for tipsen

2012-07-02 @ 22:07:22
Postat av: titi

Kul med långa inlägg!

2012-07-02 @ 22:23:10
Postat av: Sofia

Bra skrivet, tänkte precis som tjejen som skrev kommentaren över, du är ju en av de tjejerna, du är så snygg och verkar så snäll, rolig och social

2012-07-02 @ 22:27:35
Postat av: Ebba

Hej! Har precis börjat följa din blogg, hitta den genom din instagram, måste bara säga du e sjukt söt och snygg, iallafall älskade d här inlägget, har sj oxå fått bättresjälvförtroende men ibland kan jag känna mig riktigt nere jag har en komis som har hjälpt mig med mitt självförtroende och jag älskar henne verkligen men just nu känns d som om allt ska kretsa runt henne och d har d gjort ett tag för hon har haft allvarliga problem men vilket fall som helst så känner jag mig ganska ensam just nu. Och jag vet nt vad jag ska göra? Tänkte att du kanske har några tips? Kram Ebba på 15 år

2012-07-02 @ 23:13:29
Postat av: miki

sjukt bra skrivet, mer sånt! :)

2012-07-04 @ 17:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0