Thorén Business School



Börjar ju bli dags för er 97or att välja gymnasium och flera av er verkar lite nyfikna på Thorén och vill att jag ska berätta lite om skolan, självklart kan jag det! Jag hade hört mycket bra om skolan och kände att den passade mig så den fick det bli. Hade dock aldrig varit där på öppet hus eller något, utan bara läst och hört av andra så det var väl lite av en chansning. 

Trivdes väldigt bra och hade/har en väldigt bra klass med stor sammanhållning. Dock kände jag att det var lite mer plugg än vad jag hade hört. Många stora inlämningar och redovisningar, och jag som inte hade haft så mycket av något av de fick lite panik. Och eftersom vi får datorer var en powerpoint ett måste till alla redovisningar. Allt på en väldigt svår nivå också (har ju kärrtorp att jämföra med från förra året, och blev nästan lite chockad över hur mycket svårare grad vi har i thoren).Trodde det var bara i början dom startade med så mycket plugg men det har hållt i sig och jag har börjat bli riktigt riktigt skoltrött igen. Och sen är dom väldigt väldigt stränga med studiebidraget och frånvaron så det går runt i ett rätt ond cirkel för mig just nu! 

Annars då? Lärarna är väl hyfsat bra. Några bättre än andra, så som i alla skolor. Vårt schema är också rätt bra, flera sovmornar och inga jättesena dagar, så det är bra! Skolans läge är inget att klaga på, mitt på medborgarplatsen, nära till stan, götgatsbacken och resturanger. Jättefräsha lokaler och trevligt folk. Dock måste jag säga att det är lite tråkigt att vi har så himla korta raster hela tiden och inget speciellt ställe att hänga på när man väl har rast, så man ser knappt andra klasser vilket är trist! Men då är jag glad att jag gillar min klass, annars hade det kunnat vara jobbigt! Nu till jul ska vi börja med att man kan köpa polkagrisar till folk i andra klasser och så (exakt som i Mean girls) och till våren ska vi ha killergame, så det ska bli roligt iallafall! 

Hm.. Vet inte vad ni mer vill veta. Men ja, där har ni väl en sammanfattning av skolan enligt mig. Hade jag valt igen hade jag kanske inte valt Thorén om jag ska vara ärlig, blir riktigt trött och arg på skolan och lärarnas sätt ibland! Men det är väl från person till person.. Känner flera som tycker att skolan är grym, och sen några som tycker ungefär som mig. Hoppas ni hittar något bra gymnasium och att ni sedan trivs med det! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du var inte med på öppet hus där va?

2012-12-06 @ 21:15:23
Postat av: Frida

Hej, först och främst vill jag säga att din blogg är grym! Sen undrar jag vilken linje du går och ungefär vad det är för intagningspoäng på Thorens?

2012-12-06 @ 21:58:40
Postat av: amanda

hej kan du visa en vinter outfit med ytterkläder? :)

2012-12-06 @ 22:50:23
Postat av: Annika

Hahah därför jag bytte till jensen . Kom kom vettja !

2012-12-06 @ 23:47:43
Postat av: sandra

Hej, jag undrar också vad du går för linje och om intagningspoängen. Vad hade du för poäng när du gick ut grundskolan? :)

2012-12-07 @ 11:22:12
Postat av: Cissely

Ska du sluta på Thoren?

2012-12-11 @ 08:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0