word

Exakt såhär känner jag just nu. Taget från Egoinas blogg:


Sitter med min lärobok och är förbannad.

 

Jag förstår inte varför dessa läroboksförfattare envisas med att använda så jäkla svåra ord. Nu är inte jag ett livslevande lexion, men jag kan inte påstå att jag är efterbliven när det gäller ord. Ändå förstår jag inte ett skit!

 

En lärobok ska ha syftet att lära. Varför då inte bara göra det så enkelt som möjligt? Försöker författarna briljera? Är de stolta för att de kan prata över huvudet på folk? Jag förstår inte varför de ska göra det så svårt.

 

Har suttit halva dagen och översatt min bok. Den kunde lika gärna vara skriven på spanska.

 

Ursäkta. Ska bara frustrationstrycka lite på tangenterna:

 

ösaöaKSFB BAOIVVvvvvöukfd fewf owöioooohfwb ösowiegrujavwed ekltmråpythkm5g tfgjsdkfn  efw4hngl lrgnåtpoyåptkmfsdöd dlksdngpiehrng gerlkg vklrbng AAfbgpeebogubwejt wfoäwwwtbt44635 45758

 

Så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0