Drömhåret



Än så länge har jag 2 mål med 2012. Båda grejerna är utseendesaker. Det första är att få en kropp jag verkligen trivs med innan beach 12. Andra saken är att få långt hår! I flera år har jag kämpat med att få midjelångt hår men den där jävla plattången förstör allting. Beroendeframkallade.. Så jävla trött på att ha mitt halvlånga hår som man inte kan göra någonting med. Det har säkert inte växt mer än 2 cm på 2 år. Men nu har jag ju iallafall klippt mig så det är ju en början iallafall. Ska verkligen göra mitt bästa för att inte få slitet igen. Borde egentligen kasta plattången men det kommer ju inte hända, men ska försööööka att inte platta det så ofta iallafall. Tvätta håret sällan, inte borsta när det är blött, låta bli att föna håret osv. Vet att det inte kommer bli så långt som på bilderna, inte detta år iallafall. Men att sätta upp mål ska ju tydligen vara viktigt. 

Någon av er som har tips på hur man kan få långt hår? Låta bli att få det slitet osv?



Kommentarer
Postat av: E l l i n o r ♥

Åh jag känner igen mig där hörru..

Men använd en borste med såna där "piggar" på eller vad det kallas, när det är små prickar på topparna av borstens "strån" :p Det sliter mindre på håret. Och var inte så våldsam med borstandet hehe..

2011-12-18 @ 14:41:47
URL: http://tingeling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför tog du bort inlägget, fråga Junia? :)

2011-12-18 @ 14:43:53
Postat av: Tilde

Jag sover alltid med en fläta i håret, för det ska tydligen vara bra! Testa det! :)

Awesome blogg! :)

2011-12-18 @ 14:49:19
Postat av: Cornelia

Att man får slitet hår av att tvätta det stämmer inte :)

2011-12-18 @ 15:46:40
URL: http://lcornelia.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jaha, har hört att det bara är en myt + att jag tvättar det varje dag och mitt blir inte slitet :)

2011-12-18 @ 16:02:53
URL: http://lcornelia.blogg.se/
Postat av: Line

Jag har sjukt långt hår som går ner till midjan och det ända tipset jag har är att låt det bara vara. Försök undvika, plattångar, hårfönar, locktänger osv. Tvätta det inte alltför ofta helst två dar i veckan bara och slit inte i det när du borstar. Som sagt låt det bara vara, så växer det av sig själv. Hoppas du mår bättre förresten! :)

2011-12-18 @ 16:05:59
URL: http://linerobynwelin.blogg.se/
Postat av: Angelica Hjorth

Använd svinborste, om du ska använda plattång, locktång eller föna använd värme skydd! Använd en bra inpackning minst en gång i veckan, en med mycket fukt är bra! Om du tycker håret känns torrt så använd en olja eller något! Morrocan oil vårdar bara, finns för både ljust och mörkt hår! Kostar 339:- över hela världen (ungefär) och den innehåller värmeskydd! Alltså godis för håret helt enkelt! Sedan så kan inte alla hår bli lika långa för växttiden för ett hurstrå varierar från person till person dessvärre! Men lycka till och bara att höra av dig om det är något med hår som du undrar! Bra blogg!

2011-12-18 @ 18:19:50
Postat av: N O R A ♥

Använd ricinolja finns att köpa på apoteket ;) är egentligen ett laxeringsmedel men om man använder det i hårbotten cirkus 3 gånger i veckan så växer håret cirka 5 cm i månaden om inte mer!! :D

2011-12-18 @ 19:53:59
URL: http://noraandermatt.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0