Yta

Yta. Ytlig. Enligt mig, är ytlig en dålig egenskap. Jag är rätt ytlig, och det är verkligen något jag hatar hos mig själv. Att man kan döma folk efter utseende är verkligen fel. Att sitta och klanka ner på andra pågrund av deras utseende är ännu mer fel. Folk blir bara mer och mer ytliga för varje dag och det gör mig rädd. Rädd för hur det ska sluta.

Men en ytlig egenskap tror jag finns långt inne hos alla. Jag menar.. det första vi ser hos en person är ytan. Sen växer det fram mer och mer. Men det gör ont i mig att se hur folk avvisar och dömer folk efter deras yttre.
Jag försöker lära mig av detta varje dag. Varför ska man ha en skitsnygg kille? Varför måste man bry sig så mycket om sitt yttre för att någon ska gilla en? Varför ska jag leta efter en perfekt, när jag inte är perfekt själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0