FRÅGOR & SVAR

Säg din top 5 bloggar!
Andreaviktoria.blogg.se, Egoinas.se, ammanda.devote.se, Thisisnatacha.com, lcornelia.blogg.se

Vad tycker du man ska tänka på när man väljer gymnasium?
Välja det som känns bra för just dig! Och inte ta det som dina vänner ska gå eller så. Sen tycker jag att man ska ta något som verkar lite roligt och intressant så man inte tröttnar!

Om du fick resa utomlands nu i en vecka och du fick ta med dig två kompisar, vilka skulle du ta med? :)
Amanda och Ewelina! :) 

Börja lägg upp outfit kläder!! Älskar dina kläder kvinna!! :D
Kan inte du berätta om dina drömmar i framtiden? :D
Haha åh tack! Ska försöka bli bättre på de, men går ju mest runt i mjukisbrallor hemma haha. 
Gud, det finns så mycket jag vill göra innan jag dör och är så rädd att tiden inte ska räcka till. Men en dröm är verkligen att flytta från Sverige om några år, helst till USA. Något drömjobb har jag faktiskt inte.. Vill bara göra något som gör mig lycklig. Får vara vad som helst, gå ut med hundar, något inom välgörenhet, i en klädaffär, sälja blommor eller något. Vill resa massa också, bli kär, testa på nya grejer osv. En dröm är också att vara en av Victoria's secret angels! :) 

Har du några speciella planer i sommar? :)
Hm.. inte direkt, men blir kanske 2 utlandsresor! :) 

Saknar du gubbängsskolan Tove? varför/ varför inte?
Din gamla klass och balen? Kram! :)
Ibland saknar jag faktiskt skolan! Saknar att ha så nära på morgonen, att ha mina 4 närmsta vänner i min klass, att hänga på hörnet på rasterna, vissa lärare, att vara trygg i skolan där man känner nästan alla, saknar vissa människor jättemycket, idrottslektionerna med snygga Kalle osv. Sen finns det ju självklart mycket som jag är glad att slippa, tex den omogna stämningen i skolan, vissa lärare, ganska mycket folk haha, skitsnacken, rykten och sådär! Min gamla klass saknar jag inte så mycket direkt men det var verkligen skönt med klassen att man kunde vara vem man ville och hade verkligen ingenting att skämmas för om man gjorde bort sig på en redovisning eller snubblade eller något. Ta vara på tiden, och du som går i 8an, helt klart roligaste året då man varken är yngst eller äldst! :) 

Härlig helg och fin blogg! Kan du inte skriva hur din dröm-kille ska vara?
Tack! Jag dras lite till svårflirtade killar samtidigt som jag hatar det. Men något som får mig att smälta är charmiga killar med fint leende och grym persnlighet. Min drömkille skulle väl vara charmig som tusan, ha mycket humor som får mig att skratta, snäll, beskyddande, omtänksam och någon jag verkligen kan vara mig själv med. 

Sen skadar det ju inte om han ser ut såhär! 


Ska du till kreta i år igen? <3
Ja jag tror de! 

Vart har du köpt din chicago tröja? :)
I någon liten butik i Chicago tyvärr! :)

Åhh jag undrar en sak. Kan inte du förklara vad du har valt att göra med gymnasiet, varför du tog en paus och så.. Förstår liksom inte. O
m det är personlig så du behöver absoluuut inte svara! :)
Okej, har verkligen skjutit upp den här frågan hur länge som helst och bara velat ta bort alla kommentarer som handlar om skolan. Men förstår att ni undrar så ska väl berätta så mycket som jag vet. Slutade ju gå i skolan i början av november för att jag mådde dåligt, orkade aldrig göra något och sådär. Vissa sa att det var deprission och stress. Mår fortfarande inte helt bra men det är på bättringsvägen hoppas jag. Har ju missat massa i skolan och det blir väldigt svårt att ta igen allting nu och så. Sen vill jag inte gå tillbaka till Kärrtorp igen för jag trivdes inte så bra där och att byta skola tänkte jag på ett tag men mådde ju inte bra och sen är det väl inte så lätt att komma in i en klass och dessutom hade jag fått plugga hur mycket som helst och gå på sommarskola. Har varit på massa möten och vart så jäkla förvirrad men nu är det lite klarare. Det som jag ska göra resten av denna termin är att plugga på distans (hemma alltså) och antagligen gå till en skola i slussen några gånger ibland, sen även praktisera någonstans på ett café eller något. Sen kommer jag börja ettan till hösten. Har inte berättat detta för många allt för att jag skäms lite osv, tycker att det är jättejobbigt när folk undrar hela tiden och så. Men detta hoppas jag verkligen blir bra för mig. Kommer söka om till en annan skola precis som ni 96or gör, så vi kanske blir klasskompisar tll hösten haha. Jaja, snälla döm mig inte för det här eller något. Det har varit jättejobbigt för mig och jag är fortfarande samma person. Glöm inte de. Tack! 



Kommentarer
Postat av: Andrea Hedenstedt

Ingen kommer döma dig Tove! Ta det lugnt alla gillar dig lika mycket för det! Det är inte direkt så att du har misskött dig och varit värsta problembarnet. Sånt där kan hända vem som helst <3 Tycker bara det är jätte bra att du fortsätter kämpa? Att gå med 96orna är väll 1000 gånger bättre än att hoppa av gymnasiet som några väljer att göra eller hur? Kram <3

2012-01-30 @ 20:06:57
URL: http://andreaviktoria.blogg.se/
Postat av: Rebecka

tycker det är starkt av dig att våga "hoppa av skolan och ta det i din egen takt. Ingen kommer döma dig!

2012-01-30 @ 20:37:20
Postat av: Anonym

Inte alls något konstigt med det! Förstår din depression och hur det är att inte kunna gå till skolan.. Men vilket gymnasium funderar du att välja på nu? :)

2012-01-30 @ 20:45:26
Postat av: Hannah

Jätte starkt Tove! Du är så stark och du är en välldigt fin snygg och säker person. Du kommer komma långt i livet ! Tycker din förra kompis junia var välldig falsk att bara dissa sin bästakompis när du mådde som sämst. Jag är 96a och jag ska gå jensen västra ! 96or är jätte snälla och du kommer trivas med oss ! Har du tänk ut något gumnasium du vill gå på? :D puss på dig din starka människa !

2012-01-30 @ 21:48:43
Postat av: Amanda

Du är bäst hjärtat, stolt över dig och kommer alltid att finnas här vid din sida oavsett vad. Tvivla aldrig på det. Jag älskar dig!

2012-01-30 @ 21:55:29
URL: http://ammanda.devote.se
Postat av: Linnea

Modigt av dig att berätta varför du inte går i skolan för tillfället! Och jag kan bara säga en sak, du är inte ensam med att må dåligt/ha mått dåligt! Det är inget jag bara säger utan jag har varit där själv och vet fler som ickså har det.



Kram på dig!

2012-01-30 @ 23:21:47
Postat av: Elin

Jätte modigt att du berättade. Ingen dömer dig! :)

2012-01-31 @ 15:24:01
URL: http://eliinlindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Starkt att berätta Tove!

Har du börjat funderat på vilka skolor och program som känns aktuella? :)

2012-01-31 @ 17:22:09
Postat av: sofia

bra att du står upp för dig själv. absolut inget att skämmas över. flera känner nog likadant och många kan känna igen sig i det du skriver tror jag. tack för att du delar med dig och är så ärlig och modig. inte många som törs - bra och ödmjuk tjej där!

2012-01-31 @ 17:41:28
Postat av: Ellinor

Gud vad synd att det blev så! :/

Men jag undrar en sak, vad var det som gjorde att du inte trivdes i Kärrtorp? Har tänkt att kanske söka dit!

Kram på dig och modigt gjort! :D

2012-01-31 @ 18:05:05
Postat av: MelindaMelinda

Nu förstår jag. Tycker inte att det är något att skämams över och jag dömmer dig inte pga det :)

2012-01-31 @ 18:54:23
URL: http://melindaa.blogg.se/
Postat av: my elfstrand

Det kommer ordna sig och det är bättre att du börjar om i höst än att pressar dig själv när du mår dåligt! Puss

2012-02-01 @ 06:50:57
URL: http://elfstrands.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0