hur jag sminkar mig


tänkte visa lite vad som finns i min sminknecessär & hur jag själv använder de till vardags.


steg 1. Börjar med att använda en concealer från maybelline för att täcka mörka ringar, finnar osv. den är riktigt bra & inte så dyr. sen använder jag ett mineralpuder foundation från loreal, det är rätt så ljust men funkar perfekt för att jämna ut huden & för att få en jämn färg.


steg 2. Sedan använder jag bara ett vanligt bronspuder från H&M i hela ansiktet, tycker att det funkar jättebra och ger en snygg färg utan glitter. Använder också ibland ett solpuder på kindbenen som är lite mer glittrig, snyggast om man är lite brun. Kommer faktiskt inte ihåg vart jag köpte den!


steg 3. till ögonen. Börjar med att markera och forma ögonbrynen med en ögonbrynspenna från H&M. Tar sedan en ögonfransböjare som också är från H&M och böjer fransarna för att se lite piggare ut och för att det är snyggt enligt mig. Avslutar med att måla ögonfransarna med mascaran telescopic, den är är bäst, eller funkar iallafall bäst för mig!

Det var de! som ni ser använder jag mest budget smink från H&M, men tycker inte man behöver lägga flera hundra på ett puder eller concealer. Lägger hellre lite mer pengar på en bra mascara eftersom jag tycker att ögonen är det viktigaste i sminkningen. mer än så var de inte. puss!


Kommentarer
Postat av: aci

gr8! :D

2011-01-13 @ 20:23:24
URL: http://aazalea.blogg.se/
Postat av: dani

kan inte du ha frågestund snart ? :D

2011-01-14 @ 08:07:47
Postat av: Anonym

vad har du för färg på puderfoundationen och concealern? :)

2011-01-16 @ 19:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0