känner mig som 35 bast

haha idag när jag och tjejerna satt på bussen påväg hem från skolan satt vi framför några tjejer och killar som säkert var 10 år eller någt. alla sitter och håller i varsin mobil, typ en rosa med touch och hela paketet (iaf finare än min), dom sitter och lyssnar på lady gaga, shakira, sean banan och allt var det va, sitter och snackar jätte vuxet, skickar runt massa låtar till varandra genom bluetooth. blev helt chockad. när jag gick i 3an så hade jag knappt fått min första mobil, eller jag hade säkert fått en, men då var det liksom en nokia, stor som en tegel sten, svartvit skärm och absolut inga såna låtar. då var de polyfoniska ringsingnaler som gällde och snake. då fanns det inget bluetooth, utan då, om man hade tur så hade man IR. jag lekte fortfarande med barbie då och mamma hämtade mig från skolan, var man en jäkla tönt då eller håller ni med mig att yngre och yngre barn blir allt mer vana vid sex, mobiler, datorer och sånt tidigare nu för tiden?

vart jag ville komma med de här inlägget var att jag tycker nästan rent ut sagt att det är helt sjukt. man hör att barn som är typ 11-12 år blir av med oskulden och ska ha nyaste elektroniken och märkeskläderna, tjejer i 9 års åldern har massa smink. när jag var 11 tappade jag tänder, inte min oskuld. jag började inte sminka mig förrän jag var 12-13 år. hur kommer detta samhälle sluta? haha vi kände oss verkligen som typ 35 år på bussen när vi satt och snacka om de.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha roligaste inlägget i din blogg!!

2010-09-25 @ 14:30:09
Postat av: my elfstrand

jättebra skrivet !

Hahahahha "när jag var 11 tappade jag tänder, inte min oskuld" haha så jävla skön du är, go girl!

2010-10-10 @ 12:39:29
URL: http://elfstrands.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0