hur jag fixar mitt hår



tänkte berätta lite hur jag fixar mitt hår, när jag lockar det alltså. jag är allergisk mot perfekta lockar, och för att få ett mer naturligt svall som på bilderna ovan gör jag på följande: jag börjar med att spraya håret med värmeskydd (viktigt!!!), sen delar jag upp håret i partier för att få me allt hår. sen börjar jag locka slingorna med locktången ovanför som kommer från babyliss. den är jättegammal och inte speciellt bra, men den funkar.

 jag lockar håret nogrant så håret blir jättekort med perfekta små lockar. sedan när jag är klar med allt hår, och ser ut som en tant eller något börjar jag borsta håret med en vanlig borste, alltså för att få de mer naturligt. då blir de ungefär som på bilderna ovan, sedan är det bara att spraya. lockarna håller flera dagar är fortfarande fina dagen efter. svårare än så är det inte. lycka till! ♥ (på bilderna får ni även en smygtitt på en mysig tröja jag köpte idag)


Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt sötis

2010-08-29 @ 23:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0